Partner serwisu
Prawo i polityka

Szef Lufthansy krytykuje politykę Berlina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Szef Lufthansy krytykuje politykę Berlina
fot. Prague Airport
Dyrektor generalny Lufthansy, Carsten Spohr, wyraził obawy dotyczące przyszłości podróży lotniczych w Niemczech. Zdaniem szefa flagowego przewoźnika Niemiec, rosnące opłaty lotniskowe i nowe regulacje rządowe zmuszają linie lotnicze do ograniczenia sieci tras. Spohr uważa, że ​​ta niepokojąca tendencja zaszkodzi niemieckiemu sektorowi lotniczemu, ponieważ wyższe koszty utrudniają operatorom utrzymanie kluczowych połączeń.

O negatywnym wpływie pandemii branża lotnicza prawie już zapomniała, gdyż większość rynków lotniczych odbudowała się, a notowane w tym roku wyniki nawet przewyższają liczby notowane w 2019 roku, który był dla wielu podmiotów rekordowy. Jedynie wolumeny pasażerskie i operacyjne w Niemczech wciąż są poniżej poziomu sprzed pandemii.

Władze Republiki Federalnej Niemiec mają na lotnictwo podobne spojrzenie jak Francja – nakładana są kolejne podatki lub zwiększane są obowiązujące już daniny. Od 1 maja br. latanie do Niemiec, przez Niemcy, jak i z Niemiec jest dużo droższe, albowiem wszedł w życie nowy taryfikator podatku od lotów. Rejsy krótkodystansowe (do 350 kilometrów) wiążą się z koniecznością zapłaty daniny w wysokości 30 euro. Podatek od lotów średniodystansowych wzrósł do 39,34 euro, podczas gdy za lotniczą podróż dalekodystansową pasażer musi zapłacić podatek w wysokości 70,83 euro.

W efekcie znaczącego wzrostu kosztów operowania Ryanair i Eurowings postanowiły ograniczyć podaż lotów w Niemczech. Irlandzkie linie lotnicze zamknęły bazy w Dortmundzie, Dreźnie i Lipsku. Niskokosztowy operator ograniczył o 60 proc. podaż lotów w Hamburgu, podczas gdy berlińska siatka połączeń Ryanaira zmniejszy się o 20 proc. Z kolei Eurowings, czyli spółka zależna Lufthansy, anuluje z letniego programu lotów w Hamburgu ponad 1000 lotów.

Politykę lotniczą Berlina otwarcie – zresztą kolejny już raz – krytykuje dyrektor generalny Lufthansy. Carsten Spohr uważa, że dalszy wzrost podatków uczyni niemieckie porty lotniczy niekonkurencyjnymi w stosunku europejskich (unijnych) odpowiedników, co w dłuższym okresie doprowadzi do zapaści branży lotniczej w Niemczech. – Jestem pełen obaw, jeśli chodzi o nasze połączenia [lotnicze, od red.]. Skrajny wzrost kosztów w zakresie ruchu lotniczego prowadzi do dalszego spadku usług. Coraz więcej linii lotniczych unika niemieckich lotnisk lub odwołuje ważne połączenia – wyznał w wywiadzie dla „Bild am Sonntag” szef Lufthansy.

Dyrektor koncernu podkreślił także, że na kolejne lata planowane są już dodatkowe regulacje krajowe, takie jak kwota blendingu dla e-paliw, choć „zielone” paliwa nie są jeszcze powszechnie dostępne. Zdaniem Spohra, działania Berlina wywołują wyłącznie negatywne skutki. Jednym z nich jest spadek poziomu łączności lotniczej w głównych regionach gospodarczych Niemiec w porównaniu do „światowych standardów”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Raport: Europejski exodus z Chin. Chwilowy trend, czy nowa rzeczywistość?

Biznes i przemysł

Raport: Europejski exodus z Chin. Chwilowy trend, czy nowa rzeczywistość?

Tomasz Śniedziewski 17 października 2024

PPL vs Wojtera. Narażenie spółki na znaczne szkody?

Biznes i przemysł

PPL vs Wojtera. Narażenie spółki na znaczne szkody?

Mateusz Kieruzal 17 października 2024

Wizz Air zawiesił tymczasowo rejsy do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesił tymczasowo rejsy do Tel Awiwu

Redakcja/inf. pras. 16 października 2024

Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność

Biznes i przemysł

Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 18 października 2024

SAF to ściema. Tak uważa branżowy weteran

Prawo i polityka

SAF to ściema. Tak uważa branżowy weteran

Mateusz Kieruzal 19 października 2024

Bartolini Air: Nasi kadeci latają w Air France

Pasażer i linie lotnicze

Bartolini Air: Nasi kadeci latają w Air France

Mateusz Kieruzal 21 października 2024

Zobacz również:

Raport: Europejski exodus z Chin. Chwilowy trend, czy nowa rzeczywistość?

Biznes i przemysł

Raport: Europejski exodus z Chin. Chwilowy trend, czy nowa rzeczywistość?

Tomasz Śniedziewski 17 października 2024

PPL vs Wojtera. Narażenie spółki na znaczne szkody?

Biznes i przemysł

PPL vs Wojtera. Narażenie spółki na znaczne szkody?

Mateusz Kieruzal 17 października 2024

Wizz Air zawiesił tymczasowo rejsy do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesił tymczasowo rejsy do Tel Awiwu

Redakcja/inf. pras. 16 października 2024

Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność

Biznes i przemysł

Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 18 października 2024

SAF to ściema. Tak uważa branżowy weteran

Prawo i polityka

SAF to ściema. Tak uważa branżowy weteran

Mateusz Kieruzal 19 października 2024

Bartolini Air: Nasi kadeci latają w Air France

Pasażer i linie lotnicze

Bartolini Air: Nasi kadeci latają w Air France

Mateusz Kieruzal 21 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5